Mtv Oy & Salatut Elämät

Ohjelmalanseeraus

Tehtävä

Suomalaisten saippuasarjojen elävä legenda Salatut Elämät palasi kesätauon jäljiltä ruutuihin rytinällä. Kausi käynnistyi erityispitkillä 1,5 tunnin Salkkarit-jaksoilla, joilla sarjan nykytilannetta avattiin niin, että katsoja kuin katsoja pääsi kärryille, mitä sarjassa on menneillään. Kampanjan tavoitteena oli houkutella nuoria Salatut Elämät -ohjelman uusiksi katsojiksi, mutta saada myös +30 -vuotiaat entiset Salkkari-fanit palaamaan sarjan pariin.

Ratkaisu

Bängeri suunnitteli MTV Oy:lle massiivisen TikTok-kampanjan, jossa Salatut Elämät sulautui osaksi Suomi-TikTokin 
supersuosittua sketsi-genreä. For You -sivujen takeover tehtiin 
kahdeksantoista (18) TikTok-vaikuttajan voimin.

Kampanjassa hyödynnettiin kaksitasoista vaikuttajastrategiaa: TikTokissa status-asemaan päässeiden päävaikuttajien mukana olo takasi kampanjalle ison reachin sekä hyvän huomioarvon. 
Mikrovaikuttajista rekrytoitiin tukivaikuttajat, jotka varmistivat kampanjan frekvenssin sekä sen, että kampanja on kohderyhmälle samaistuttava. 

Sisällöntuottajat käsikirjoittivat Salkkareille tunnusomaisen cliffhanger -lopun omaavat sketsinsä itse.  

Tulokset

Kampanja keräsi viikon aikana paljon huomiota ja näyttökertoja kertyi huikeat 2,9 miljoonaa. Vaikuttajien tuottamien sisältöjen kommenttikentät täyttyivät positiivisista kommenteista, joissa ihailtiin ja ihmeteltiin Salattujen Elämien suurta näkyvyyttä alustalla. Vaikuttajat pääsivät toteuttamaan sisällöt oman näkemyksen mukaisesti ja käsikirjoitusprosessi oli vapaa, mikä lisäsi videoiden toimivuutta heidän kanavissaan.

18

Vaikuttajaa

2,9M

Näyttökertaa

135K

Tykkäystä

Case: Moccamaster Moccamaster