Warner Music Finland

Strateginen kumppanuus

Tehtävä

TikTokista on tullut lyhyessä ajassa musiikkibisnekselle elintärkeä alusta. TikTok luo musiikkiin liittyviä trendejä, joiden vaikutukset näkyvät suoraan Spotifyn soittolistoilla. Warner Music Finland tarvitsi markkinointitiiminsä tueksi TikTokin alati muuttuvan toimintaympäristön hallitsevan, kokonaisvaltaisen strategisen kumppanin, joka voi palvella sekä levy-yhtiön että sen artistien tarpeita. Tavoitteena oli luoda jatkuvan TikTok-markkinoinnin malli, jolla varmistetaan, että levy-yhtiön artisteilla on vahva TikTok-presenssi ja heidän musiikkinsa päätyy TikTok-yleisön soittolistoille.

Ratkaisu

Yhteistyö käynnistyi strategiatyöllä, josta syntynyt säännöllisesti 
päivittyvä pelikirja määrittelee 
jatkuvan TikTok-markkinoinnin toimenpiteet.

Bängeri vastaa Warner Music 
Finlandin day-to-day TikTok-markkinoinnista. Työ käsittää tilin ylläpidon sekä sisällöntuotannon levy-yhtiön ja artistien tarpeisiin. Lisäksi Bängeri tuottaa TikTok-valmennuksia Suomen eturivin artisteille.

Strategian keskiössä on jatkuva co-creation nuorten sisällöntuottajien ja vaikuttajien kanssa. Tämä varmistaa 
toimenpiteiden kohderyhmälähtöisyyden, 
ajankohtaisuuden ja osumatarkkuuden. 

Tulokset

Warner Music Finlandin TikTok-tilistä on kasvanut suomalaisten levy-yhtiöiden suurin. Yhdessä nuorten kanssa luotu Stigin Kuningaskobra-trendi keräsi orgaanisesti 
yli 6 M näyttöä ja artisti saavutti uransa ensimmäisen Spotify TOP 50 Suomi -listan ykkössijan.

“Bängerin kanssa työskentely on alusta asti ollut hedelmällistä. He ovat ymmärtäneet tarpeemme erittäin hyvin ja ovat ajan hermoilla. Lisäksi Bängerin tekeminen on innovatiivista, tehokasta ja inspiroivaa. Lämmin suositus!” Aino-Kuutamo Uusitorppa, Senior Promotion & Influencer Manager, Warner Music Finland

 

 

Case: Mtv Oy & Salatut Elämät Mtv Oy & Salatut Elämät