Case adecco

Somekuiskaus

Lähtökohdat

Maailman suurimpaan henkilöstöpalvelualan ketjuun kuuluva Adecco auttaa työnhakijoita ja työnantajia löytämään toisensa. Keväällä 2020 Adecco päätti hankkia lisätietoa ja ymmärrystä nuorista työnhakijoista oman markkinointinsa ja palveluidensa kehittämiseksi.

Toimenpiteet

Bängeri toteutti Adeccolle Somekuiskaajat -projektin, jolla kartoitettiin opintojensa loppuvaiheessa olevien amk-opiskelijoiden työnhakemisen motiiveja ja käyttäytymistä. Projekti käynnistyi kyselyllä, joka keräsi 154 nuoren vastaukset työnhakemista, sosiaalisen median käyttöä  ja Adeccon brändiä koskeviin kysymyksiin. Toisessa vaiheessa Bängeri haastatteli erikseen kuusi (6) opiskelijaa eri koulutusaloilta kyselyssä saatuja vastauksia syventäen.

Tulokset

Adecco sai valaisevaa faktaa markkinointia koskevan päätöksenteon tueksi. Somekuiskauksen tulokset jalkautuvat kehittämistyöhön, joka koskee hakusanaoptimointia ja -markkinointia sekä somen kanavastrategiaa ja sisältösuunnitelmaa.