Case Erin

Somestrategia ja somebrändäys

Lähtökohdat

Valovoimaisena tulkitsijana tunnettu Erin osallistui Vain Elämää -sarjaan syksyn 2019 tuotantokaudella.

Ohjelman tuoma huomioarvo haluttiin hyödyntää Erinin Instagram-yleisön kasvattamiseksi. Samalla Erin halusi panostaa ”somelihastensa” kasvattamiseen oman päivittäisen sometekemisen tehostamiseksi.

Toimenpiteet

Bängeri suunnitteli Erinille Vain Elämää -kauden somestrategian.

Ohjelman ympärille rakennettiin Instagramiin konsepti, joka sisälsi mm. Erinin omat IG-livelähetykset sekä Erinin ohjelmassa esittämistä kappaleista studiossa kuvatut akustiset IGTV-versiot.

Artistin somebrändin kehittämistä ja käytännön someniksejä sparrailtiin Bängerin ja Erinin kesken aktiivisesti.

Tulokset

Erinin Instagram-yleisö kasvoi kahdeksan viikon aikana 80 %.

IGTV-videot saivat yhteensä yli 150 000 näyttöä, ja ohjelmaa seurannut Erinin akustinen kiertue oli loppuunmyyty.

Erin on vakiinnuttanut paikkansa aktiivisena ja innostavana somepersoonana, jonka yleisö jatkaa kasvamistaan.