Case STIG

Kuningaskobra TikTok-ilmiö

Lähtökohta

Syksyn 2020 Vain Elämää -ohjelmassa mukana olleen Stigin Kuningaskobra -versioinnissa nähtiin jo etukäteen hitin ainekset. Kappaleen koko potentiaali haluttiin ulosmitata ilmiöittämällä se TikTokissa.

 

ratkaisu

Bängeri järjesti TikTokissa aktiivisten nuorten sisällöntuottajien ja artistin kanssa brandtainment-workshopin, jossa ideoitiin ja tuotettiin sisältöä Kuningaskobra-tanssin ympäriltä.

Tulokset

Warner Musicin tilillä julkaistu haaste sai Suomalaiset tanssimaan!
#kuningaskobra -hashtagilla on 5,7M näyttökertaa ja kappaleeseen on julkaistu jo lähes 10.000 yksittäistä TikTok-videota.
Stig nousi ensimmäistä kertaa Spotifyn Suomen TOP 50 -listan ykköseksi.