Case Warner

TikTok-Workshop

”Bängerin kanssa työskentely on alusta asti ollut hedelmällistä. He ovat ymmärtäneet tarpeemme erittäin hyvin ja ovat ajan hermoilla. Lisäksi Bängerin tekeminen on innovatiivista, tehokasta ja inspiroivaa. Lämmin suositus!”

Aino-Kuutamo Uusitorppa
Senior Promotion & Influencer Manager
Warner Music Finland

Lähtökohdat

Musiikki on räjähdysmäisesti suosiotaan kasvattaneen TikTokin DNA:ssa, ja viraali TikTok-video voi tehdä videon taustalla soivasta kappaleesta kansainvälisen hitin päivissä.

Artistien näkökulmasta TikTok onkin uusi ja houkutteleva kanava, jonka potentiaali on valtava. Warner halusi tarjota artisteilleen mahdollisimman käytännönläheisen TikTok-perehdytyksen, joka huomioisi artistien erilaiset lähtökohdat.

Toimenpiteet

Bängeri järjesti Warnerin artisteille keväällä 2020 kaksiosaisen workshopin, jossa läpikäytiin TikTokin perusteita ja artistien näkökulmasta relevantteja case-esimerkkejä. Workshopin pääpaino oli kuitenkin käytännön tekemisessä, ja jokainen artisti pääsi harjoittelemaan TikTok-videoiden tekoa käytännössä. Osalla oli pohjalla jo aikaisempaa kokemusta, osalle kokemus oli ensimmäinen laatuaan.

Workshopin suola oli Bängerin edustajien lisäksi mukana olleet TikTok-vaikuttajat, joilta artistit saivat kokemusperäisiä vinkkejä ja vastauksia kysymyksiinsä.

Tulokset

Workshop inspiroi osallistujia aktivoitumaan TikTokissa. Myös ne artistit, joille kanava oli täysin uusi tuttavuus, kuvasivat ja julkaisivat huikeita TikTok-videoita. Yhteinen työpaja innosti artisteja keskinäiseen sparrailuun myös virallisen workshop-osuuden ulkopuolella.